Ansöka om bidrag

Alla våra medlemmar som betalat sin medlemsavgift har rätt att ansöka om bidrag för bland annat resekostnader, anmälningsavgifter och utlägg för andra aktiviteter där ni representerar klubben. Är du tveksam till vad du kan få bidrag för – prata med nån av oss i styrelsen.

Så här går det till
  • 1. Skicka in ansökan till info@mhfs.se
    Beskriv tydligt vad du vill ha bidrag för. Är ni till exempel flera som ska hyra en bil bör allas namn stå med men det är bara personen som hyr bilen som skickar in ansökan. Ange även en uppskattning av den totala summan, om du beviljas bidrag tar styrelsen sedan ställning till hur stor del av summan du kan få ersättning för.
  • 2. Ansökan om bidrag ska lämnas senast en vecka innan styrelsemöte
    Våra styrelsemöte hålls vanligtvis sista söndagen i månaden, ansökan som inkommer senare behandlas på nästkommande möte. Observera att detta kan innebära att beslut kanske tas efter du gjort utlägget.
  • 3. Styrelsen tar sitt beslut och lämnar svar till sökande direkt efter mötet
    Beslutet skickas ut per mail och alla beslut förs in i styrelsemötets protokoll.
  • 4. För att få ersättningen utbetald krävs kvitto
    När du blivit beviljad ersättning behöver du antingen skicka in någon form av digitalt kvitto eller fotografera av ett fysiskt kvitto. Detta innebär att du betalar kostnaden själv och sedan ersätter klubben dig för den del som du blivit beviljad bidrag för. Observera att vi INTE vill få in obetalda fakturor.